Saturday 2 July 2011

عبدالحلیم خدام: لبنان از نفوذ ایران آزاد خواهد شد

تغییر رژیم سوریه مانورهای سیاسی تهران در منطقه را با بحران مواجه می کند


دبی - العربیه.نت

عبد الحلیم خدام معاون سابق رئیس جمهور سوریه روز جمعه 30-6-2011 در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی العربیه گفت" سازمان ملل متحد در قبال کشتار مردم سوریه توسط حکومت سوریه و حمایت از آنها مسئول است

خدام که یکی از سیاستمداران معاصر این کشور است که مدتهاست به صفوف مخالفان حکومت این کشور پیوسته در این مصاحبه اظهار داشت "سازمان ملل متحد موظف است از همه ابزارهای فشار برای دفاع از حقوق مردم سوریه و جلوگیری از کشتار آنها توسط حکومت بشار اسد استفاده کند".

وی افزود طبق منشور سازمان ملل متحد کشتار غیر نظامیان در تظاهرات ممنوع و یک جنایت تلقی می شود.

عبدالحلیم خدام در پاسخ به پرسشی درباره امکان دخالت ایران در صورت اقدام نظامی از سوی سازمان ملل علیه حکومت سوریه گفت: "ایران بیش از این نمی تواند دخالت کند".

وی در ادامه افزود "سرنگونی رژیم سوریه تاثیر منفی و گسترده بر ایران خواهد داشت زیرا که رژیم سوریه بهترین فرصت ها را در اختیار ایران گذاشته تا با استفاده از آنها نفوذ خود را برتمام منطقه از افغانستان تا عراق و لبنان گسترش دهد".

و همچنین بیان داشت "تغیر رژیم سوریه پی آمدهای سیاسی بسیار ناخوشایندی برای متحد ایرانی اش در بر خواهد دشت و این کشور قادر نخواهد بود که حول مسئله فلسطین در محافل بین المللی مانور دهد و لبنان نیز از نفوذ ایران خارج خواهد شد و دیگر نخواهد توانست نقش در عراق بازی کند وی در پایان این مصاحبه تاکید کرد با این همه ایران بیش از آنچه تاکنون برای سوریه انجام داده نمی تواند کمکی به (رژیم این کشور) کند".

گفتنی است که عبد الحلیم خدام پیشتر اعلام کرده بود که حاضر است با حضور در دادگاه علیه رژیم سوریه و دست داشتن آن در قتل رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان شهادت دهد و بگوید که رژیم بشار الاسد رفیق الحریری را به مرگ تهدید کرده بود