Thursday 23 June 2011

چهار بازداشت شده جلیقه انفجاری داشتند "

دستگاه قضایی ایران : چند عضو جند الله در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

عکس آرشیوی از اعضای جندالله
عکس آرشیوی از اعضای جندالله
ابراهیم حمیدی مدیرکل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از دستگیری شماری از اعضای گروه جند الله پس از ورود به این استان خبر داد.

جند الله یکی از گروه هایی است که روش مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران را برگزیده. پایگاه این گروه پاکستان است و بیشتر در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کند.

به گزارش تلویزیون دولتی ایران، حمیدی گفته است که چهارتن از بازداشت شدگان جلیقه های انفجاری پوشیده بودند. به عقیده او این مساله " قاعدتا به این معنی است که این افراد قصد دست زدن به عملیات انتحاری را داشته اند."

جند الله به انجام چندین عملیات انتحاری و انفجاری در استان سیستان و بلوچستان متهم شده است.

این مقام قضایی درباره زمان بازداشت این افراد، محل ورود آنان به استان، هدف های عملیاتی آنان و نحوه کشف ارتباطشان با گروه جندالله توضیحی نداده اما افزوده است که "جاسوسی و همکاری با عناصر ضدانقلاب از جمله اتهامات برخی از آنان است."

عبدالمالک ریگی پایه گذار و رهبر پیشین گروه جند الله ماه مارس 2010 توسط ماموارن امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و ژوئن سال گذشته اعدام شد.

مقام های ایرانی از متلاشی شدن این گروه در پی اعدام رهبر آن خبر داده بودند اما چند ماه پس از آن این گروه مسئولیت یک عملیات انتحاری در استان سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفت