Sunday 12 June 2011

یک روزنامه مصری اعلام کرد

درگیری پیوسته همسران جمال وعلا مبارک درغیبت مردان خانواده


دبی-العربیه.نت
در حالی که حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر در بيمارستان نظامی شرم الشيخ بستری شده و دو فرزندش جمال و علا در زندان به سر می برند همسران فرزندان مبارک به شکل مستمر دعوا می کنند.

روزنامه مصری " صدای ملت "روز یکشنبه 12 – 6 – 2011 از زندگی کنونی خانواده رئیس جمهور سابق مصر در کاخ مبارک در شرم الشیخ پرده برداشته است.

بر اساس گزارش این روزنامه هایدی راسخ همسر علا و خدیجه الجمال همسر جمال برای قدرت نمایی به شکل پیوسته دعوا می کنند و سوزان ثابت همسر حسنی مبارک تنها به گریه کردن اکتفا می کند.

در یکی از این درگیری ها همسرعلا به همسرجمال گفته است که از زمانی که وی پایش را در کاخ ریاست جمهوری گذاشته نحسی را به همراه خود آورده است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود می نویسد: " هم اکنون خدیجه همسر جمال مبارک با توجه به اینکه پدرش اغلب هزینه های آنان در کاخ ریاست جمهوری و همچنین هزینه سفارش غذا به زندان و هزینه های درمان حسنی مبارک را پرداخت می کند خود را بانوی نخست کاخ می داند."

روزنامه " صدای ملت " افزود: " جمال و علا مبارک در حال حاضر به اتهام فساد مالی در زندان به سر می ‌برند و سوزان ثابت ، هایدی و خدیجه در انتظار سرنوشت نامعلوم شوهران خود به سر می برند

بر اثر عوارض ناشی از اعتصاب غذا

منابع معترضان : هدی صابر در زندان اوین درگذشت

 
دبی – العربیه. نت
برخی منابع اصلاح طلبان روز یکشنبه 12 – 6 – 2011 اعلام کردند هدی صابر از فعالان ملی مذهبی که در اعتراض به " کشته شدن هاله سحابی " در زندان اوین اعتصاب غذا کرده است بر اثر عوارض ناشی از اعتصاب درگذشت.

سایت " تحول سبز " گزارش کرده است وی بر اثر " سکته قلبی که به گفته پزشکان متخصص ناشی از عوارض اعتصاب غذا بوده است دیده از جهان فرو بست."

این منبع افزود : " پزشکان بیمارستان مدرس علت عدم نجات وی را سهل انگاری مقامات زندان در انتقال به موقع به بیمارستان ذکر نموده و عنوان داشته اند که در صورتیکه انتقال ایشان در اسرع وقت صورت می گرفت و ایشان تحت مراقبت های ویژه قرار می گرفتند نجات وی از مرگ حتمی بوده است."

هدی صابر پس از انتخابات جنجال برانگیز گذشته ایران به همراه تعداد زیادی از فعالان سیاسی بازداشت شده بود.

وی پس از درگذشت هاله سحابی در یک پیام مشترک به همراه تعداد دیگری از فعالان ملی مذهبی اعلام کرده بود :" ما دو عضو خانواده فکری – سیاسی ملی – مذهبی در اعتراض به فاجعه روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ۹۰ و تهاجم منجر به مرگ فرزند اول سحابی بزرگ که مادرصفت و خواهرگونه در خدمت مردمان و آسیب دیدگان وقایع دو سال اخیر میهن بود، از گاه غروب پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه در بند ۳۵۰ زندان اوین بدون طرح هیچ گونه مطالبه و خواسته شخصی، دست به اعتصاب غذای تر می زنیم و با آب و چای و قند و نمک، سر می کنیم."

هاله سحابی دختر عزت الله سحابی هنگام تشییع جنازه پدرش پس از درگیری با ماموران بر اثر عارضه قلبی فوت کرد



مخالفان وجود گروه های مسلح را تکذیب کردند

تلویزیون سوریه : عملیات ارتش در جسرالشغور آغاز شد


 
دبی- العربیه.نت
تلویزیون دولتی سوریه روز یکشنبه 12-6-2011 اعلام کرد ارتش این کشور برای پاکسازی منطقه " جسرالشغور " درشمال سوریه از گروه های مسلح وارد این شهر شده است.

بر اساس این گزارش ارتش سوریه بیمارستان شهر را از گروه های مسلح پاکسازی کرده است.

منابع رسمی می گویند : " در این عملیات تمام میدان ها ، پل ها و وجاده های مین گذاری شده منتهی به جسرالشغورخنثی شده و افراد مسلح به بیرون از شهر رانده شدند."

تلویزیون سوریه از درگیری شدید میان ارتش و گروهای مسلح در اطراف جسرالشغور و کشته شدن دو تن از افراد مسلح و دستگیری تعداد زیادی از آنها سخن گفته است.

ارتش می گوید اسلحه ومهمات زیادی را در این منطقه کشف کرده است.

پیشتر رسانه های رسمی سوریه اعلام کردند که افرادی مسلح در یک کمین بیش از 120 نفر از سربازان این کشور را به قتل رساندند.

درمقابل فعالان سیاسی مخالف دولت سوریه وجود نیروهای مسلح را تکذیب کرده و گفته اند این حادثه در نتیجه دودستگی سربازان صورت گرفته است


مجلس وحدت ملی به نهاد سیاسی تبدیل می شود

پادشاه بحرین ریئس پارلمان را برای اجرای طرح آشتی ملی تعیین کرد

 
منامه- محمد العرب ، العربیه. نت
گروه های مختلف در بحرین برای بررسی مسائل جاری در این کشور بر سر تبدیل " مجلس وحدت ملی " به یک نهاد سیاسی تحت عنوان " انجمن سیاسی بحرین " به وافق رسیدند و پادشاه بحرین خلیفه الظهرانی رئیس پارلمان این کشور را به عنوان مسئول طرح آشتی ملی تعیین کرد.

به رغم مخالفت های دو گروه " منبراسلامی " و " اصالت " که خواستار شکلگیری نوعی ائتلاف سیاسی به جای سازمان سیاسی بودند گروه های دیگر در این کشور با تشکیل " انجمن سیاسی بحرین " به عنوان یک نهاد سیاسی دربرگیرنده همه جریان های موجود در کشور به توافق رسیدند.

هنگام رای گیری برای تشکیل " انجمن سیاسی بحرین " از بین 183 گروه شرکت کننده در رای گیری 126 گروه رای موافق و 55 گروه دیگر رای مخالف دادند.

از سوی دیگر "انجمن وفاق " از گروه های وابسته به شیعیان گزارش هایی را که در مورد تلاش این گروه برای تشکیل دولت شیعی در بحرین منتشرمی شود به شدت تکذیب کرد.

دبیرکل " الوفاق " گفت :" ما از گفتگوهایی که بر اساس وحدت ملی برای برون رفت از بحران سیاسی انجام می شود حمایت می کنیم و از مطالبات مردم بحرین استقبال می کنیم."

در همین حال حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین ، خلیفه الظهرانی رئیس پارلمان
این کشور را برای اجرای گفتگو و آشتی ملی با همه طیف های سیاسی بحرین تعیین کرد.

الظهرانی اعلام کرده است که از دو قوه قضائیه و مجریه خواسته است تا برای پیشبرد طرح آشتی ملی به وی کمک کنند.


او تاکید کرد برای کمک به این طرح یک پایگاه اینترنتی باز خواهد شد تا از دیدگاه همه مردم استفاده شود.

بیل وارن برای " رفع شک و تردید " ماموریت خود را آغاز می کند

غواص آمریکایی جسد بن لادن را از قعر دریا بیرون می آورد

 
لندن - کمال قبیسی ، العربیه. نت
هنگامی که آمریکا اسامه بن لادن رهبرالقاعده را مسئول اصلی عملیات 11 سپتامبر معرفی کرد برای دستگیری یا کشتن او 25 ملیون دلار جایزه تعین کرد ولی این مبلغ هنگفت نصیب هیچ کس نشد.

حتی پاکستانی ها که نقشه های زیادی برای رسیدن به این مبلغ هنگفت در سر می پروراندند ناگهان غافلگیرشدند وگنجینه ای که حدود 5 سال از آن خوب نگهداری کردند به آسانی از دست دادند.

اما با کشته شدن بن لادن به دست خود آمریکایی ها و انداختن جسد وی به عمق چهار هزارمتری در دریای عرب ، این مبلغ نصیب هیچ کس نشد.

بيل وارن یکی از غواصان حرفه ای آمریکایی اما اینک تصمیم گرفته جسد بن لادن را در اعماق چهارهزار متری دریای عرب پیدا کند.

او سابقه ای 39 ساله در این کار دارد وتاکنون گنج های زیادی را از اعماق دریا بیرون آورده ومیلیاردها دلار به جیب زده است.

وی طی سال های گذشته توانست ابزارغواصی خود را به بهترین شکل بر اساس تکنولوژی جدید پیشرفته کند.

بیل وارن می گوید : " اگر بتوانم جسد بن لادن را بیابم و گروه خونی او را آزمایش کنم در آن صورت می توانم پاسخ میلیون ها نفر را که در مورد کشته شدن بن لادن توسط آمریکایی ها تردید دارند ، خواهم داد."

بیل وارن در مصاحبه ای با سایت خبری " تی- ام – زد " گفت :" من خود ادعاهای دولت آمریکا را باور نمی کنم وآقای اوباما دلایل کافی برای آمریکایی ها ارائه نداده است."

این غواص آمریکایی از سال 1972 به غواصی مشغول است و تاکنون توانسته است چندین گنج از کشتی های غرق شده در دریا پیدا کند.

یکی از کشتی هایی که این غواص توانسته است در درون آن گنج پیدا کند یک کشتی انگلیسی است که از صدها سال پیش در دریا غرق شده بود.

آقای بیل وارن گرچه قبلا به آوازخوانی مشغول بود ولی اکنون نام او به عنوان یک غواص حرفه ای مطرح است.

اما به نظر می رسد که این بار ماموریت بسیار دشواری را انتخاب کرده است. پیدا کردن زنده بن لادن 10 سال طول کشید اما بالاخره مرده او را یافتند ، حال باید دید مرده او آنهم در قعر دریا چه مدت طول می کشد