Sunday 5 June 2011

محمد البرادعی اعلام کرد

ملک عبدالله بحران عدم اعتمادی بین حکومت ها و مردم عرب را پیش بینی کرده بود

دبی. العربیه.نت
محمد البرادعی رئیس سازمان ملی تغییر در مصر و نامزد ریاست جمهوری در این کشور تاکید کرد " ملک عبدالله از سال ها پیش مشکلات برخی از حکومت ها در جهان عرب را پیش بینی کرده بود."

به گفته او " نتایج مشکلات ناشی از عدم اعتمادی در جهان عرب در مصر ، لیبی، یمن وتونس مشاهده شد."

البرادعی در مصاحبه با روزنامه " مدینه " چاپ سعودی گفت : " صداقت ، ژرف نگری و برخورداری از ارزش های اصیل عربی را در شخصیت ملک عبدالله می بینم."

وی افزود : " من احترام زیادی برای خادم الحرمین الشریفین ملک عبدالله قائل هستم واین موضع ناشی از شناختی است که از وی دارم. من در ملاقات های مختلف با ایشان او را شخصیتی یافتم که دیدگاه عمیقی نسبت به همه مسائل و مشکلات کشورهای عربی دارد. وی نسبت به همبستگی امت عرب بر اساس اعتماد متقابل دیدگاهی روشن وموضعی واضح دارد."

البرادعی همچنین گفت :" اظهارت زیادی از ملک عبدالله به خاطر دارم که در آن به گونه ای مشکلات و دردهای ملت عرب را به صراحت وروشنی بیان کرده بود."

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تاکید کرد :" هرگز آن عبارت مشهور ملک عبدالله از ذهنم فراموش نمی شود. وی گفته بود بین حکومت ها و مردم عرب نوعی بی اعتمادی ایجاد شده است."

البرادعی افزود در یکی از سخنرانی های سابق خود این دیدگاه ملک عبدالله را از زبان وی نقل کرده بود.

وی در مورد رابطه مصر و سعودی گفت :" این دو کشور پایگاه مهم جهان عرب به شمار می آیند. هیج نهضتی در جهان عرب بدون همکاری این دو کشور نمی تواند به موفقیت برسد. این دو کشور در واقع مکمل همدیگر هستند."

البرادعی همچنین گفت :" در این مرحله حساس وبحرانی که مصر در حال گذر از آن است سعودی برادرانه و با غیرت بی نظیر در کنار ما ایستاده و برای حل مشکلات با ما همکاری می کند."

وی در مورد اعلام نامزدی خود برای انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر گفت :"
قبل از انقلاب هیچ رغبتی برای رسیدن به ریاست جمهوری نداشتم . تنها هدف من اصلاحات بود اما پس از حوادث سریع پس از پیروزی " انقلاب جوانان " تصمیم گرفتم به وطنم خدمت کنم."